Tweed

Era Tweed to lata 50-te i kilka wyjątkowych konstrukcji, tj. Twin, Bassman, Bandmaster, Princeton, Tremolux, Champ. Nazwa serii pochodzi od charakterystycznej okleiny Tweed. Stopień mocy układów P-P w większości to paraphase, jeśli dobrze pamiętam;)

W tamtym czasie nie było mowy od overdrive czy distortion. O jakości pieca stanowiła jego stabilność, niepodatność na zniekształcenia. Co ważne, zasilacze budowano z wyjściem dławikowym, czyli anody stopnia mocy były filtrowane poprzez duży dławik. Ów dławik to kolejne dkg masy. Fender stosował dublowany prostownik lampowy. A skoro podwójny, to i trafo zasilające musiało oddawać 5-6A na zasilanie żarzeń lamp prostowniczych. Drugi, istotny czynnik szczególnego brzmienia tych wzmacniaczy to triody wejściowe. Każde z czterech wejść obsługiwała osobna trioda, co ma zdecydowany wpływ na brzmienie całości. Następująca w latach 60-tych era Black Face zmieniło to. Przykładowo, prezentowany tutaj Tweed Twin jest wyposażony aż w osiem lamp a wszystkie one to tylko jeden, czysty kanał…

Tweed Twin 40