Supro 6424, 2×6973

Witajcie,

Poproszono mnie o wykonanie repliki Supro1624. Ostatecznie zakończyło się wersją 6424 z osobną regulacją tonów dla każdego z kanałów.

Ten wzmacniacz to kopia wg klasycznego schematu z początku lat 60-tych. Współczesne reedycje są podrasowane i dają większy gain. Współczesne piece mają „obowiązek” mocnego gainu… Ten układ jest łagodniejszy. Trzeba go dopalać kostką przy niskim volumie. Jednakże, bardzo długo utrzymuje clean.

Kanały są dwa. Pierwszy trochę jaśniejszy od drugiego. W kanale pierwszym kondensatory polipropylenowe. W drugim poliestrowe. Podobnie z rezystorami. Pierwszy kanał to vintage carbon composition. Drugi standardowe, węglowe.

Zastosowałem FS (foot switch) do przełączania oraz mieszania kanałów. Fajna i użyteczna rzecz. Zdecydowanie wyjątkowa rzecz to charakter wejść Low i Hi. W Supro rozwiązano to zupełnie inaczej niż w Fendera/Marshalla. Hi to wyselekcjonowany kondensatorem na wejściu środek. Natomiast Low to szerokie, pełne pasmo od pełnego dołu to dźwięcznej góry.

Niesamowicie fajna rzecz to tremolo na pełnej lampie-ECC83. Tremolo załączane bądź przełącznikiem, bądź przy pomocy FS. Jestem zachwycony tremolo.

Lampa na wejściu to również ECC83. Odwracanie fazy tak samo. Małym rarytasem jest końcówka na amerykańskich pentodach, spotykanych głównie w Supro, 6973. Lampki niższe od EL84.

Wzmacniacz brzmi podobnie do starych marszałków. Prawdziwy vintage! Głośnik to Jensen P12Q, który pięknie rozjaśnia cały układ. Ton pieca jest bardzo wyraźny, raczej szklisty. Piękne wysokie rejestry, mimo, iż korektor jest bardzo prosty, z pojedyńczym potem Tone. Lubię ten wzmacniacz. Budowałem go z pewną rezerwą, choć już ze dwa lata temu zamierzałem się na niego. Wyszedł raczej elegancki i bardzo zgrabny .

Pozdrawiam,

D.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *